• Raadpleeg regelmatig feedback van gebruikers over de dienst. Maak waar mogelijk gebruik van verschillende methoden voor de beste resultaten.

    Waarom is dit belangrijk?

    De Library levert geen diensten puur om ze te leveren. Ons doel is om onderzoekers, studenten en docenten te helpen het beste uit zichzelf te halen. Het is daarom belangrijk om regelmatig na te gaan of de vraag van gebruikers nog steeds aansluit bij ons aanbod. We moeten ervoor zorgen dat we waarde toevoegen en dit ook controleren bij onze daadwerkelijke gebruikers. De Library ontwikkelt een toolkit met instrumenten voor gebruikersbetrokkenheid die teams kunnen gebruiken om feedback te krijgen en verbeteringen aan te brengen. De toolkit van Design Thinking for Libraries helpt ons hierbij. Ga kritische feedback niet uit de weg. Omarm het en gebruik het om te groeien.

    Wat kun je doen?

    • Test regelmatig je eigen diensten vanuit het perspectief van een eindgebruiker. Dit maakt het gemakkelijker om met gebruikers te praten.
    • Gebruik zowel digitale middelen als persoonlijk contact om gebruikersfeedback te krijgen.
      • Installeer Google Analytics (of een vergelijkbare tool).
    • Gebruik en draag bij aan de Library User Engagement Toolkit om feedback te verzamelen en om analysemethoden te ontwikkelen.
    • Documenteer en deel gebruikersfeedback met andere diensten.

    Richtlijnen: