Niet elke dienst van TU Delft Library hoeft er exact hetzelfde uit te zien. Maar het is wel belangrijk dat alle diensten een eenduidige stijl hebben die herkenbaar is als onderdeel van de Library.

Waarom is dit belangrijk?

Eindgebruikers zijn zich vaak niet bewust van de diversiteit en de diepgang van de dienstverlening van de Library. Een consistente merkuitstraling laat zien dat een dienst wordt geleverd door de Library en dat hij betrouwbaar en hoogwaardig is. Eenduidige branding draagt ook bij aan een gevoel van eigenaarschap bij collega’s binnen de Library.

Een merk is een uitdrukking van de waarden waar je voor staat. Wij staan voor de waarden van TU Delft, de Library en Open Science. Onze diensten zijn een manier om ons merk en onze waarden uit te dragen, dus om de daad bij het woord te voegen.

Wat kun je doen?

  • Gebruik de TU Delft-huisstijl voor je dienst.
    • Kies kleuren uit het kleurenpalet van de TU Delft-huisstijl.
    • Gebruik foto’s en illustraties in overeenstemming met de stijlgids van de Library.
    • Gebruik ook een tone of voice die aansluit bij de stijlgids van de Library.
  • De branding van TU Delft is de standaard en heeft altijd de meeste impact. Overleg eerst met de communicatieafdeling bij een wens voor afwijkende branding.
    • Gebruik altijd het logo van TU Delft Library uit de TU Delft-huisstijl: TU Delft | Library.
    • Gebruik bij diensten die door de Library worden gesponsord of ondersteund de zin: Mogelijk gemaakt door TU Delft Library.

Richtlijnen